Taken en verantwoordelijkheden

De uitbater heeft als taak zijn verkooppunt uit te baten, zowel op commercieel, menselijk als financieel vlak. Zijn doel is de rentabiliteit van de winkel te verhogen en tegemoet te komen aan de noden van zijn klanten met een aangepaste dienstverlening en productengamma.
 
Verantwoordelijkheden
 
Dit zijn de verantwoordelijkheden van de uitbater:
 
Verkopen:
  • een persoonlijke relatie met de klanten uitbouwen,
  • zorgen voor trouwe klanten door naar hen te luisteren en hen raad te geven;
  • toepassen van de commerciële richtlijnen en promotieacties.
Beheren:
  • de goederenstroom, het assortiment en de inkoop van producten optimaliseren;
  • de omzet verhogen;
  • het administratieve beheer verzekeren en de boekhoudkundige gegevens doorgeven.
Coachen van een team (niet voor alle verkooppunten van toepassing):
  • een goede werksfeer creëren en onderhouden;
  • een team opleiden, bij het dagelijks beheer betrekken en evalueren;
  • medewerkers motiveren en doen groeien.
Commissie
 
De uitbater krijgt een commissie:
  • de eerste maand ontvangt hij een voorschot op basis van een geschat resultaat;
  • nadien wordt de commissie maandelijks uitbetaald op basis van het zakencijfer.